نخست ... 16171819202122 ... آخرین
  1. #181
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    اگرشمعهاراتمیزکردیدوبافیل ر75.تغییری درموتورایجادنکردبایدسیم مثبت کوئلهارا تقویت ویا دسته سیم کوتاه کوئلهاراتعوض کنید.


    کلید فشار پایین در فشار 2.5 bar مدار کلاچ کمپرسور را قطع میکند...یک فشارگازبگیریدودرصورت درست بودن ، سنسورفشار3وضعیتی که دارای سوکت4سیمه بروی درایرهست کنترل کنید.


    سلام دوستان، دیروز یه مشکل پیدا کردم با کولر ماشین. کولر رو که روشن کردم تقریبا 5 دقیقه طول کشید تا کمپرسور روشن بشه و باد خنک بزنه داخل. بعد از چند لحظه هم آف شد و دیگه روشن نشد. امروز هم تقریبا 20 دقیقه رانندگی کردم اما باز کمپرسور روشن نشد. فن ها کار می کنن و چراغ دکمه کولر داخل اتاق هم روشن میشه اما کولر روشن نمیشه. مشکل چیهههه؟ سمند مدل 94

    سلام اقا سهیل منظور شما اینه که شاید گاز کولر کم شده//




    بله یک نشتی کوچک ویا یک قطع اتصال در سنسورفشار3وضعیتی---دومی احتمالش بیشترهست ولی کنترل اولی راحت ترهست.


    شرمنده اقا سهیل این سنسئر فشار سه وضعیتی کجاست؟ منظور شما سنسور مپ که نیست؟





    سلام دوستان. فن(پنکه) کولر و تهویه تا سویچ روشن میکنم با سرعت کار میکنه وتا سویچ خاموش نکنم خاموش نمیشه.از دکمه کشویی نیست و رله فن هم نگاه کردم کار میکرد.ممکنه از چی باشه؟ متشکرم


    به احتمال زیاد از مدول فن هستش،یه قطعه پشت موتور فن که دو تا خازن روش داره،حدود 28-30 تومن قیمتشه،اگر دست به آچارین خودتون عوض کنین در غیر این صورت بسپارینش به باطریساز



    سلام دوست عزیز.با پاسخ شما شکم به یقین تبدیل شد،متشکرم.امروز موتور فن پایین آوردم و مدول رو دیدم ولی زیر فن بود و نمیشد بازش کرد مگر با جدا کردن فن از موتور.اگه تجربهبازکردنش دارید لطفا راهنمایی کنید.متشکرم


    والا من یه بار به این مشکل خوردم و بردم پیش باطریساز، دوتا پیچ مدول رو باز کرد، اتصالات زیریش به شکل سوکت هستند با یه پیچ گوشتی تخت مدول رو دراورد و جایگزین کرد،البته الان همون خرابه در دسترسه متاسفانه سرعت اینترنتم درحال حاضر وگرنه عکس از زیرش میگرفتم تا طرز دراوردنشو ببینید

    sent from my XPERIA C5 ultra dual with tapatalk



  2. # ADS
    تاپیک مشکلات سیستم تهویه مطبوع کولر و بخاری سمند
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #182
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    یارله فن گیرکرده ویافن نیمسوزشده...پایه رله هارا بااسپری کنتاکت شورتمیزوسپس محکم جابزنید.


    سلام.کولر ماشین من تا دکمه اتو رو میزنم کار نمیکنه و وقتی نشانگر درجه کولر تا آخرین درجه میره کولر شروع میکنه به کار کردن.یعنی فقط با پرتاب زیاد کار میکنه وقتی با دکمه میخوام پرتابش رو کم کنم کلا سیستم تهویه خاموش میشه!
    و توی هوای شرجی هم خیلی آب از زیر ماشین میریزه


    دمای اتاق رو درجه بالا تنظیم نکردین؟اگر ممکنه دما رو رو حداقل بذارین بعد تست کنید،من تهویه اتوماتیک سورن رو از نزدیک ندیدم ولی رو 206 وی هشت اخوی اگر دما رو روی زیاد گذاشتنی این عکس العمل رو داشت
    وظیفه کولر علاوه بر خنک کردن حذف رطوبت محیط هستش و یعنی هوا داخل رو به بهترین حالت در میاره و وقتی هوا شرجی هست با حذف رطوبت باعث احساس بیشتر خنکی توسط سرنشین میشه،هوای با رطوبت زیاد مانع تبخیر تعریق و احساس گرمای بیشتر میشه،این آب هم که از زیر ماشین میریزه همون رطوبت هوای داخل ماشین و بخار حاصل از تنفس و تعریق سرنشینهاست


    دوستان اگه یادتون باشه چند صفحه پیش از مشکل خیس شدن زیر کفی سمت راننده صحبت کرده بودم ! و دوستان نشتی رادیات بخاری رو احتمال داده بودن ، اون قضیه حل شده بود و زیر کفیو خشک کرده بودم تا اینکه تو چند روز گذشته باز از بخاری و کولر استفاده کردم ، و امروز کفیو برداشتم زیرش فاجعه بود ! دقیقا موکت زیر پای راننده انگار محلولی از ضد یخ و آب رادیاتور سبز رنگ پخش شده ! خیلی هم چرب و روغنیه حالا نمیدونم بخاطر ضد یخه یا اثر روغن موتور هم هست

    خواستم بدونم همچنان متهم رادیات بخاریه ؟ مگه مایع کولانت همیشه تو رادیات بخاری جریان نداره ؟ پس چرا یکی دو هفته از کولر و بخاری استفاده نکردم هیچی خبری از کثیف کاری نبود


    آقاسجادچطوره که بااینهمه آب درجه آب بالانمیرودوآب رادیاتورکم نمیکند،شرشرآب وهواهم نمیگیرد.من نظرم این هست که نشتی بخاری باگرم وسردشدن آب راردمیکندو وقتی ازکولراستفاده نمیکنیدنشتی کمترهست.به هرحال رادیات بخاری رابازکنیدوببینیدکه اون تو،چه خبرهست..آب رادیاتورراهم کنترل کنیدببینیدچقدرکم کرده است.میزان سیال هیدرولیک راهم کنترل کنیدیک مورد نشتی روغن هیدرولیک به زیرپای راننده درماه گذشته داشتیم،ضرری ندارد.


    همه چیو هر هفته چک میکنم ، آب رادیاتور کم میشه هر چند هفته مثه گذشته که این نشتی هم حتی نبود ، اما ناچیزه در حد یک پنجم یه لیوان که سرریز میکنم ! روغن هیدرولیک هم گمون نکنم باشه رنگ سبز از آب رادیاتور سبز رنگی که میریزم مشخصه

    سهیل خان با این حساب یعنی هیچ احتمال و دلیل دیگه ای ممکن نیست باشه ؟ و متهم ردیف اول همون رادیات بخاری پشت داشبورده ؟ میترسم بدم کل داشبورد بیارن پایین دو تا خارشو بشکونن اتاق به صدا بیفته ، لق بشه و ... آخرم مشخص شه از جای دیگه بود


    هیچ سیال سبزرنگی داخل کابین نیست مگر داخل رادیاتوربخاری،دست مکانیکی بده که فقط قسمت پائین رابازکندوشرط کنیدکه داشبوردراکامل بازنکند،بااین وضع که ماشین داردازصداافتادن داشبورد واهمه نداشته باشید...


    ینی چی اون مشکل حل شده بود؟؟ ینی رادیات بخاری رو عوض کردین و مشکل رفع شده بود؟؟
    یا خود به خود رفع شده بود ؟؟

    بده یه آدم وسواس و با دقت برات داشبرد رو باز کنه و کامل رفع عیب کنه

    منم هفته پی داشبرد رو دادم باز کردم که حدود چهار ساعت طول کشید ولی بعد از یه هفته هیچ صدای خدا رو شکر ندارم و اون خیسی سمت شاگرد هم دار هبه تدریج خشک میشه


    دوست عزیز خیس شدن زیر داشبرد یا قسمت کف پائی مربوط به نشتی رادیات بخاری یا اتصالات شیلنگ های آن است و لاغیر (درصورت مشاهده مایع سبزرنگ یا روغنی شکل)
    طبق فرمایش دوستان ، حتماً نسبت به رفع عیب آن اقدام نمائید
    این فعالیت مربوط به رادیاتورسازها و باطری سازها است که با بازکردن قسمتی از داشبرد به راحتی رفع خواهد شد.
    ممکن است موقتاً نشتی قطع شود ولی مطمئن باشید در زمانیکه شما ازش غافل هستید باعث کاهش آب رادیاتور و ایجادهوا و اختلال درسیستم خنک کاری موتور می گردد .


    منظورم این بود که یکی دو هفته از کولر و بخاری استفاده نکردم خبری از کثیفی و خیسی جدید نبود ، برا من فقط زیر پای راننده و دقیق تر بخام بگم اطراف اون قسمت چرم دار که رو موکت برا جلوگیری از سابیده شدن تعبیه شده ست و هیچ اثری حتی از رطوبت سمت شاگرد نیست دقیقا سبز اما روغنی شکل و چسبنده ست ، امیدوارم روغن موتور و ... قاطیش نباشه فقط و اثرات همون ضد یخ باشه
    چیزی تحت عوان رادیاتور ساز متاسفانه ندیدم این اطراف ! و هر باطری سازی هم گمون نمیکنم انجام بده همچین کاری رو برای شروع قصد دارم به متخصص جعبه فرمان و اینا که آشناست نشون بدم بلکه شاید بتونه حرکتی بزنه ، فعلا هم از ترس کثیف کاری بیشتر از کولر و بخاری استفاده نمیکنم !



  4. #183
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام دوستان
    ماشين من سمند مدل ٨٨هست چند هفته قبل رله فن بخاري و كولر سوخت رفتم باطري ساز تعويضش كردم امروز متوجه چيز تازه اي شدم ك وقتي سوييچ ميبندم هنوز موتور فن بخاري و كولر كار ميكنه مشكل از كجاست؟؟؟


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    کلید A/c رو خاموش کنید


    مثه اینکه فصل خرج تراشیه ماشین بنده ست !
    دوستان فن اتاق یه سره شد دیروز به محض اینکه سوییچ باز میشه شروع به کار میکنه ! ، غیر از تعویض مدولاتور فن آیا برداشتن سر باطری به مدت چند دقیقه ممکنه جواب بده یا خیر ربطی نداره و با اینکار فقط بیخود و بی جهت تنظیمات پخشمو بهم میریزم !


    پ.ن :
    همچنین ممکنه این مشکل از پنل بخاری و درجه تنظیم فن هم باشه و نیاز به تعویض مدولاتور نباشه ؟! پنل ازین اسلایدی ها هستش


    درودبرشما-آقاسجادراحت ترین کارخریدن مدول با40تا45تومن ونصبش هست.راه دوم باهویه ولحیم ودوتاترانزیستورقابلمه ای که شمارش درآدرس زیرهست.عکس هابازنمیشوندولی بازکردن پژو وسمندیکی هست ودرکلوپ خودمان عکس هابازمیشوند.



    به احتمال 99 درصد از مدول فن هست،منم این مشکلو داشتم،حدود 30-25 تومن مدول و 10 تومن دستمزد
    پ ن: سهیل جان من تابستون این قیمت گرفتم فکر نکنم گرون شده باشه


    درسته از همون مدولاتور بود که تعویض شد و مشکل رفع شد ، ۲۵ تومن مدول و ۱۵ تومن دستمزد !
    فقط همین نوع موجود بود با جعبه نارنجی رنگ


    سلام مشكل از كليد a/cنبود
    مشكل از رله فن كولر بود تعويضش كردم .ولي فن روي دور خيلي خيلي پايين كار ميكنه از باطري ساز سوال كردم گفت اين دور پايين تهويه ماشينه ك همشون كار ميكنن


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    سلام
    من یه سمند lx ef7 مدل 93 دارم...بخاری ماشین کاملا از کار افتاده اصلا باد نمیزنه..رو حساب 406 رفتم مدولاتور خریدم ولی وقتی فن بخاری ماشین و در اوردم دیدم مدولاتور زیر فن نیست..میخواستم راهنمایی کنید که مدولاتور بخاری ef7 دقیقا کجاست و چطوری میشه عوض کرد..البته پارسال یه بار مشکل پیدا کرده بود که بردم تعمیرگاه و برام لحیم کردن..حالا میخوام عوضش کنم..ممنون میشم راهنمایی کنید


    روی فن میتونید مودول رو ببینید که با دو تا پیچ 8 وصل شده به قاب.اگر مدولاتور آنجانیست دورشته سیم را که به فن متصل هستندرادنبال کنیدتابه مدولاتوربرسید.



  5. #184
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    قاب زیر داشبورد شاگرد و باز کردم و فن و در اوردم..ولی مدول نداشت..دقیق نمیدونید کجا هستش؟


    ایونها فکر کنم مدول ندارن ، اینها مثل پژو 405 فرانسوی پنلشون ولومی نیست که مدول بخواد . اینها احتمالا موتورشون چند سیمه هست که پنلشون هم دکمه ی چند وضعیتیه و ولومی نیست .


    الان چند روزه بخاری ماشین از کار افتاده..چندجا بردم ولی گفتن کار نمیکنن.میخواستم راهنمایی کنید که اگر قطعه ای یا چزی داره خودم عوض کنم.صاحب قبلی میگفت قبلا این مشکل و داشته که قطعش و لحیم کردن.یادم رفت بپرسم چی بوده


    دوست عزیز احتمالا اشکال از مدولاتورفن بخاری هست که 2تاترانزیستورقابلمه ای ارزانقیمت دارد.شمااگردست به آچارهستید.زیرجعبه داشبورد رابازکنیدتابه فن برسید ویک مدولاتورشبیه عکس زیر داردکه با25هزارتومان تعویض میکنیدوبیرون هم با10تا15هزارتومان تعویض میکنند.بعضی مدلهاظاهرامدولاتورنداردوخ ودفن اشکال پیدامیکندکه اگراهم مترنداریدمیتوانیدفن رامستقیمابه برق 12ولت وصل کنیدوازسالم بودنش مطمئن شوید.
    اگربخاری بادمیزندولی بادش خیلی خنک هست احتمالا اهرم تعویض جهت باد روی پانل مشکل داردکه بدهیدبخاری سازبرایتان فیکس وسرویس کند.



    سلام دوستان بخاری کاشان به مشکل پیدا کرده کامل تا دور آخر یه سره شده و هر چی میکنم کم نمیشه ،به محض اینکه سویچ رو روشن میکنم با باد آخر شروع به کار میکنه و اصلا نه کم میشه نه خاموش ،میشه راهنمایی کنید مشکل از چیه ؟


    داداش کاری نداره کمی حوصله به خرج بده دوستمون تو پست قبلی برات کامل نوشته موتور رو در بیار ببین کار میکنه یا نه اگر کار کرد پس مثل یا از فیوز یا از قطعی کلید اینا


    درود بر اساتید
    هزینه دستمزد بررسی رادیاتور بخاری سمند LX مدل 84 چقدر هست
    آیا حتما باز کردن داشبورد لازمه؟
    و اگر از اورینگ و یا شلنگها و یا خود رادیاتور باشد هزینه اش چقدر می شود؟


    رادیاتور بخاری رو باید به باتری ساز نشون داد؟
    معمولا رادیات چه عیبی می کنه که توی داشبورد صدای شرشر آب میاد


    بازوبست رادیات بخاری اجرت35تا40هزارتومن داردومیشودبدون بازکردن کامل داشبورد بهش دست پیداکرد.
    هزینه تعمیرش ویاتعویضش یکی هست ومعمولابالای5سال بهترهست تعویض کنید.شلنگهای ورودی ازمحفظه موتورقابل مشاهده هستندواگرنشتی داردخودتان بست نو بگیرید وآببندی کنید. برقکارخودروبهترازباتریساز هست.شرشرآب هم بعلت هواگرفتن سیال خنک کننده ویا غلظت کم ضدیخ هست.


    دوست عزیز همین یکی دو صفحه آخر رو مطالعه بفرمایید متوجه میشید که مشکل از مدول فن هستش
    -------------------------------------------
    سهیل جان من تو رادیات ساز یه دستگاه دست ساز دیدم که وصل کرده بودن به ورودی و خروجی بخاری و یه مایعی رو توش به گردش دراورده بودن مایع تو قسمت فیلتر قابل مشاهده بود،بسیار کثیف و قهوه ای رنگ بود،به نظرتون این کار خوبه یا ممکنه مشکلات دیگه ای به وجود بیاره؟



  6. #185
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    درودبرشما-آقاامین اگر اون مایع جرم داشته باشدباعث کثیفی داخل بخاری میشود.بافشارباد هم میشود متوجه نشتی شدونیازی به انجام اینکارنیست.


    چند جا پرسیدم و همه گفتند باید باز شود داشبورد
    اجرت هم روی ۱۰۰ الی ۱۲۰ گفتند
    نهایت یکجا گذاشتم دیگه به شرح زیر
    رادیاتور بخاری ایران رادیاتور ۳۸۰۰۰
    لوله آلومینیومی یک ست ۱۲۰۰۰
    اورینگ دو عدد ۱۰۰۰
    دستمزد ۹۰۰۰۰ هزار تومان
    جمعا ۱۵۱ هزار تومان


    سهیل جان اینطور که فهمیدم برای هر ماشین مایع را عوض میکنه و ترکیبی از لوله باز کن و آب هستش که حدود 20 دقیقه داخل رادیات بخاری گردش میده،اما یکی از رفقا ماشین دومش آردیه(مدل 83) و بخاریش گرما نمیداد برده بود برای شستشو رادیات بخاریش سوراخ شده بود و مجبور شد عوض کنه رادیات رو ،فکر کنم این کار عین ریختن ضد یخ تو ماشینی باشه که مدتها ضد یخ نداشته


    مواد اسیدی ودترجنت برای لایه های نازک آلومینیم مضرهستند.رادیاتورهای قدیمی که سنگین وجداره ضخیمی داشتندباانواع دترجنت مقاومت میکردندولی رادیاتورهای امروزی دوام وکیفیت لازم راندارند.


    سلام


    دوستان امروز متوجه شدم که این سمند من بخاری رو به زیرپایی نمیزنه زیرپایی عقب میزنه جلو نمیزنه کل دریچه هام میبندم بازم نمیده چطوری میکنم خودم درستش کنم آموزش چیزی باشه تاحالا تجربه نداشتم بازش کرده باشم


    پیرو اون مشکل کمی خیس شدن زیر پای راننده که چند صفحه پیش بهش اشاره کرده بودم اما هنوزم متاسفانه درستش نکردم !

    دیروز به یه باطری ساز منصف که همیشه پیشش میرم نشون دادم ، اول قبل ابنکه نگاهی بندازه داشت غر میزد ! سمندای جدید رادیات بخاری و لوله ها و ... همه چیش یه تیکه ست و کل داشبورد باید بیاد پایین فلان و بهمان ، اما وقتی یه نگاه به ماشین بنده انداخت (مدل اواخر۸۸) با تعجب گفت دو تیکه ست و این گرفتاریش خیلی کمتره خدارو شکر ! اما با این حال گفت ۸۵ تومن هزینه رفع نشتیه تازه اگه از خود رادیات بخاری نباشه وگرنه باید هزینه یه رادیات بخاری هم اضافه کنی !

    اول از همه مبخواستم ببینم این قضیه یه تیکه و دو تیکه بودن رادیات بخاری دقیقاً یعنی چی ! و آیا همچین هزینه ای معقول و طبیعیه برا رفع یه نشتی کوچیک که شاید با یه چسب و بست بشه حلش کرد


    آقاسجادکارراحتی نیست وباید2نفره انجام داد.طریقه بازکردن داشبورد را آقاکیهان با شماتیک درانجمن قرارداده است ولی دراین هوای سردبرای ما بیشترزمان میبرد.درتاپیک اجرت وقطعات جایی خواندم که حدود45 تومان اجرت هست ولی بستگی به محل کارهم دارد. کوتاه ترین کانال همین پای راننده هست.اگرکفی وزیراندازبزرگی دارید کاملا برداریدوازماشین پیاده شویدوداخل دریچه را باچراغ لیزری براندازنمائید.


    ممنون اقا سهیل ببخشید یک سوال دیگه داشتم دریچه های سمند برقی باز و بسته میشن وقتی با کلید حالت رو عورض میکنیم زیرپایی باد بخاری بزنه یا بالا


    دگمه ویاکلیدچرخشی بصورت دستی هوارا از زیرشیشه به زیرپامیاورد.ولی دگمه چراغ سبز هوای بیرون رابصورت برقی قطع میکند.


    سهیل جان پنل کشویی فکر کنم به شکل برقی عمل میکنه،نه؟چون هیچ کابلی پشتش ندیدم و فقط کابل برق بهش وصل میشه



  7. #186
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    درودبرشما--دوتاسیم هست مانندترمزسیمی دوچرخه که یکی برای تعویض گرمابه سرماویکی هم برای جهت باد بشکل زیرکه کشویی هاهم هردوسیم رادارند:




    فکرنکنم اخه یکی از دوستان کشویی رو عوض کرده بودن چرخشی انداخته بودن

    اقا سهیل این سیم یعنی عوض میکنه حالت رو اگر از اینجا حل نشد باید داشبورد کلا باز بشه؟


    درمدلهای کم کارکردبیشترازاتصال همان سیمها بادگمه های چرخان مشکل پیش می آید.وباکارکردبیشتر ، دریچه ها هم مشکل پیدامیکنندکه بایدپایین بیایدوازنزدیک مشکل رادید.


    سلام بچه ها
    این پنل بخاری من خراب شده جدیدن
    تنظیم بالا پایین شدن دریچه کار نمیکنه اون دایره ای پشتش که سیم روش میشینه خراب شده
    تعویض راحته؟ پنله چنده؟از همون خطی هاست که شبیه ۴۰۵ پرشیاست


    مرسی


    باتوجه به عکس بالا ،بازکنیدوببینیدکه سیم زاویه دار ازمحلش خارج شده است ویا پایه دکمه شکسته شده است؟اگر اوضاع زیادوخیم نباشدبا چسب وسیم مفتول نازک ،بصورت ابتکاری درست میشود ودرغیراینصورت باید دکمه های پنل را بخریدویااستوک تهیه نمایید.


    دوست عزیز تا حد ممکن سعی در تعمیرش بکنید در صورتی که راهی نداشت حتما پنل خودتون رو دربیارید و به عنوان نمونه ببرید،چون مثل اینکه برخی مدل ها دو سوکت میخوره بعضیشون سه سوکت،یه بار تو نمایندگی دیدم که یکی پنلش رو آورده بود و چندتا آوردن جا فیشاشون با مال اون ارباب رجوع یکی نبود


    سلام
    آقا این مقاومت بخاری سمند ال ایکس کجاست؟بهترین راه برای دست رسی بهش چطوریه؟باز کردن پنل وسط..یا اگه قاب کناری کنسول سمت شاگرد یا زیر داشبورد سمت شاگرد و باز کنم راحت میشه عوضش کرد؟البته اگه از این طریق بهش دست رسی داشته باشم(پنل چرخشی)



    سلام
    ماشینم سورن سوناتایی هستش وقتی میزنم بخاری یا کوار به پایین وسرنشینای عقب هوا بده دریچه نگه نمیداره ورد میکنه وبه جلو پنجره هوا میده
    بردم نمایندگی گفتن با کل سینه ماشین باز بشه تا موتورش رو عوض کنن
    میخواستم ببینم راه حل دیگه ای نداره
    لطفا راهنمایی بفرمایید این تهویه من و دیونه کرده

    متشکرم


    راه حل نهایی همان هست که نمایندگی گفته ولی10%امکان داردکه از کانالهای خروجی به عقب باشدکه از زیرکنسول وسط عبورمیکند.احتمال گرفتگی ویابدجارفتن میتواندمانع عبورجریان هوا شود.


    دوستان امروزکولر رابه مدت15دقیقه روشن کردم تا اورینگهای آببندی نرم بمانندوکمپرسورهم تکانی بخوردورطوبت احتمالی داخل سیستم کمترشود.بسیارهوای دلپذیری داشت وبعلت خنکی زیاد، مختصری ازبخاری کمک گرفتم.شماهم روشن کردن کولردرزمستان رافراموش نکنید.


    ویرایش توسط Tuningforum : 10 بهمن 1398 در ساعت 13:44

  8. #187
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    من در زمستون بخارات روی شیشه ها را با ترکیب کولر و بخاری جمع میکنم . هم تشکیلات کمپسور را روغن کاری کرده ام و هم هوا را مطبوع میکنم . دقیقا همین طور که گفتین سهیل جان احساس بهشت به آدم دست میده .


    سلام
    رفع بخار شیشه با کولر؟
    من یک مشکلی دارم اون هم اینه که زمانیکه گرمکن شیشه جلو رو روشن میکنم کولر ماشین هم روشن میشه
    حالا می خواستم بدونم این یک مشکل هست و یا اینکه بحث فنی پشت قضیه است که من از اون اطلاعی ندارم؟


    بله درست فهمیدید
    دقیقا همین بحث فنی پشت قضیه هست . سرمای اواپراتور (رادیاتور) کولر رطوبت هوا و شیشه ها را به خود جذب کرده و "درین" میکند . به این کار میگن تهویه مطبوع .
    ماشین های خارجی بصورت هوشمندانه از این تکنیک استفاده میکنند . ایرانی های کنسول دیجیتال هم همینطور . کنسول مکانیکی ها میتوانند این حالت را به صورت دستی شبیه سازی کنند . ترکیب کولر و بخاری

    * از بس کولر آبی و بخاری گازی استفاده کردیم نمیدونیم دنیا چطوری زندگی میکند .
    ** ما ایرونی ها هر وقت چله ی تابستون برای خنک تر شدن هوای اتوبوس بی آر تی لای پنجره را باز نکردیم (انگار کولر آبیه !) این موضوع را هم میفهمیم .
    *** نه تنها اتوبوس بلکه در مورد کولر گازی منزل هم فکر میکنیم اون لوله ها هوای گرم و آلوده ی منزل را میبرند پشت بام !!
    **** روی سخنم شما نیستید خدای نکرده .


    دوستان یه سوال،اگه سمندمعمولی (سخنگو) نشانگر دما نداره پس این سنسور دما داخل آینه شاگرد به چه دردی میخوره؟


    آینه سرنشین سورن ودنا این سنسوررادارندوبرایLXسیمهای اضافه مربوط به گرمکن آینه هستند.سوکت5تایی مربوط به آینه وگرمکن وسوکت2تایی مربوط به دماسنج هست.


    با سلام
    بخاری بنده گرمایی خوبی نداره یکبار لوله های بخاری را از داخل موتور باز کردم و با فشار اب گرفتم و جوهر نمک ریختم 20 دقیقه صبر کردم باز شستوشو دادم حدودا 5درصدی بهتر شد ولی کار ساز نیست باز گرماش ولرم میاد
    سورن داشبرد جدید هست درمورد سورن هم قضیه باز کردن داشبرد هست یا بدون باز کردن داشبرد میشه رادیاتور بخاری رو عوض کرد؟


    داشبوردرابازنکنیدوبایک کیسه پلاستیکی ، فیلترکابین راکاملابپیچید.


    سهیل جان آینه رو باز کردم،خود سنسور هم هست،نه اینکه دسته سیم باشه فقط


    درودبرشما-اگردسته سیم، سوکت2تایی راداردمیشودباتغییرصفحه کیلومتر،دمای بیرون راهم اندازه گیری کرد.باسیمکشی وجابجایی بادماسنج سخنگو هم میتوانیددمای بیرون راداشته باشید.


    سلام دوستان کولر ماشینم بعد از کلی زمان در حین حرکت که تعجب کردم چرا باد گرم میزنه اتومات کرد و هوا خنک شد و وقتی مجددا خامو.ش شد دیگه کمپرسور روشن نشد. ماشین سمند سال 94. چی شده؟؟؟؟؟؟



  9. #188
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    اگرخنک شده سیستم سالمه احتمال نقصان فشارگازوجودداردوفشاررااند ازه بگیرید.


    دوستان سلام. من یه مشکلی برام پیش اومده فقط ماشینم پارس مدل 86. عذر می خوام که اینجا مطرح می کنم. وقتی ماشین روشن و در حال حرکت هست کولر یا بخاری فرقی نمیکنه کدوم رو روشن کنم،‌بعد از روشن کردن کولر یا بخاری وقتی کلاچ رو می گیرم برای تعویض دنده ماشین خاموش میشه هرجایی هم بردم نفهمیدن از چیه. میشه کمک کنید؟


    شاید استپر موتورشه .
    نمیدونم آخه میفرمایین بخاری هم میگیرین همین طوری میشه .
    فن را با دور بالا روشن میکنید ؟ (یعنی منظور برق زیادی میکشه ؟)
    اگه با سرعت زیاد توی اتوبان در حین گاز دادن ناگهان گاز را ول کنید و کلاج بگیرید و ترمز هم بکنید ممکنه خاموش بشه ؟


    کاربرعزیزمصطفی:چنانچه مختصری هم ازاقدامات تااینجای مکانیکها رامیگفتیددوستان بهترمیتوانستندکمک کنندومن فرض رابراین میگذارم که هیچ محلی را مکانیکهادست نزده باشند:
    احتمال اول جرم داشتن مجرای استپرهست که بایدتمیزشودبخصوص درتهویه اتوماتیک که کولرهمزمان بابخاری روشن میشوداین احتمال زیادهست.
    احتمال بعد مشکل دربرقرسانی است که باروشن کردن کلید فن بخاری باعث کاهش برق میشودکه اتصالات کابلهای باتری راکنترل نمایید.آزمایشی میتوانید درروزفن بخاری وکولر راخاموش کنیدوهمزمان نوربالاومه شکن هاوگرمکن شیشه عقب راروشن نمایید وببینیدخاموش میشودیاخیر؟
    احتمال سوم اتصال ضعیف رله دوبل هست که بااسپری کنتاکت شورتمیزش کنیدویابایکعدد عاریه ای تعویض ودرصورت نتیجه گرفتن ،تعویض نمایید.
    خرابی سنسورمپ هم میتوانددرحالت خلاص کردن موتوررا خاموش کند.اگرنوسانی جزئی دردورموتوروسرعت سنج داریدهم لطفا پست بگذارید.


    سلام یه مورد خیلی جالب برام پیش اومده!
    بخاری روی درجه های یک تا سه دریچه ها باد نمیدن اما روی۴ بهمون شدت ۴ واقعی باد میدن! چیکار باید بکنم؟


    اشکال میتواند از مدول فن بخاری باشد،ازیک برقکاربخواهیدکه مدول راتعمیرویاتعویض کند.قیمتی نداردوحدود20هزارتومان هست.



    تهویه های اتومات اینجورین که برای بخار شیشه کولرو بخاری رو همزمان روشن میکنن حالا چه حکمتی پشت قضهیه است خدا میدونه و اینکه تا چه مدت زمان لازمه این وضعیت روشن باشه

    و همیشه سوالی که برای من پیش میامد اینکه میگن برای کولر باید کلاچ رو گرفت خب وقتی شیشه بخار میکنه و شما دکمه بخار شیشه رو میزنی پس باید کلاچ رو هم بگیری چون کولر هم روشن میشه عایا!!


    تهویه اتومات برای ماشینهای با اسب بخارپایین،مزیت بشمارنمیرودوباعث کاهش کشش درحین بخارزدایی میشوند.حتی الامکان ازسیستم دستی استفاده نماییدویامختصری شیشه را پایین بدهید کاملا بخارازبین میرود.زمان عملکردکلاچ کمپرسوربرعهده برآینداطلاعات سنسورهای داخلی وخارجی میباشدوشماهمزمان با درگیری کمپرسورمتوجه واردعمل شدن آن میشویدوفرصتی برای کمک کردن به موتورندارید.ضمن آنکه فقط اولین درگیری فشارزیادی به موتورواردمیکندو درمراحل بعدفقط افت کشش موتورهست.


    دوست عزیز برای کولر روشن کردن کلاج نمیگیرند . آن چیزی که گفته شده این بوده که در دور موتور بالا ناگهان کولر را روشن نکنید که به پیستون کمپرسور کولر فشار میاد .
    که البته این نظریه هم مصداق ایرونی بازی ماهاست .

    سهیل جان ، من ترجیح میدم اسب ماشینم تنگی نفس بگیره ولی هوای دودآلود جاده ها و تهران باعث نشه خودم تنگی نفس بگیرم .


    علت علمى اين حرفها در مورد كلاج گرفتن اينه كه كمپرسور هم داراى كارتل روغن هست كه وقتى ازش استفاده نميشه و خاموشه روغن در كارتل جمع ميشه ، حالا فرض كنيد در اتوبان با سرعت حركت ميكنيد و براى اولين بار در حركت ميخوايد كولر بگيريد واسه اينكه روغن به جداره ى سيلندر برسه مدت زمانى طول ميكشه كه همين باعث مستهلك شدن كمپرسور ميشه ، پس وقتى واسه اولين بار كولر ميگيريد يا سرعتتون رو كم كنيد يا با كلاج گرفتن فشار رو از روش ورداريد ، در ادامه كار كمپرسور هرچقدر هم قطع و وصل بشه و شما با سرعت در حركتم باشيد چون روغن در سيستم جريان دارد مشكلى پيش نمياد .


    Sent from my iPhone using Tapatalk



  10. #189
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    من هنوز هم معتقدم کلاج گرفتن به تنهایی در این موضوع نقشی نداره . شاید منظورتون اینه که باید کلاج بگیریم یا دنده را خلاص بکنیم و مهمتر از همه گاز را رها کیم تا دور موتور پایین بیاید . شاید هم دچار سوء تفاهم شدیم . . . .


    کلاچ کمپرسور کولرتوانایی تحمل ضربه شدیدرانداردبخصوص دراولین استفاده روزانه که روغن ته نشین شده وگازدرجریان نمیباشدواگرموتورزیربار قرارداشته باشدویادورموتوربالاباشدرو شن کردن کولر در دورهای بالا سبب میشود تا بلبرینگ کلاچ آن تسمه و حتی پولی آن خراب شودولی باگرفتن کلاچ باعث میشویدفشارکمترویکنواختی به کمپرسورواردشودوبسیاردرطول عمرکلاچ کولر وکمپرسورموثرمی باشد.


    منظور از كلاچ گرفتن يعنى به هر شكلى شده فشار كمتر وارد كردن به كمپرسور همونطور كه عرض كردم يا سرعت را كم كنيد يا دنده را خلاص كنيد كه مستلزم كلاچ گرفتن هست ، روشن شدن كمپرسور در دور هاى بالا هيچ مشكلى نداره چون خود كمپرسور با توجه به سنسور دماى كابين قطع و وصل ميشه و به اصطلاح كلاچ ميگيره ، فقط روغن هست كه اگه بار اول بخوبى به رينگ پيستون كمپرسور نرسه باعث خشك كار كردن و در نتيجه خرابى در دراز مدت ميشه .


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    دوستان ماشین من سمند ال ایکس و مدل اسفند 92
    اخیرا مدتی بود احساس میکردم دمای بخاری ماشین کم شده و چون آمپر آب نسبتا دیر میومد بالا و در مسیرهای مستقیم درجه آب مقداری افت میکرد ترموستات ماشین رو عوض کردم ولی بازم بخاری اون باد داغ اول رو نداشت تا اینکه متوجه شدم مشکل از رادیات بخاری هست چون زمانی که درجا کار میکنه دمای بخاری میاد پایین و وقتی در حال حرکت هست ( با توجه به دور موتور بالا و گردش پرقدرت تر آب در رادیات بخاری) باد گرمتری میزنه. منظور این که ایراد از رادیات بخاری هستش که تعمیرکار بخاری هم همین رو گفت.
    طبق گفته تعمیرکار باید رادیات عوض بشه و برای اینکار خب در جریان هستین که باید کل داشبورد باز بشه.
    یکی از دوستان که 206 داره میگفت ماشین رو برده یک جا و طرف بدون باز کردن داشیورد و تعویض رادیاتور با جوهر نمک شستشو داده و مشکل بر طرف شده.
    اما تعمیرکار خودم میگفت اینکار ممکنه باعث سوراخ شدن رادیاتور و آب ریزی بعد و صرف هزینه مجدد بشه.
    خواستم بدونم کسی از دوستان تجربه در این زمینه داره؟ پیشنهاد شما کدومه عوض کنم رادیاتور رو یا بدم شستشو؟ و اینکه با جوهر نکم احتمال سوراخ شدن هست واقعا؟


    درودبرشما-اگرشما ازهواگیری مطمئن هستیددرقدم بعدی فشاردرست واترپمپ را آزمایش کنیدبه اینصورت که منتظربازشدن ترموستات بشویدوبادست جنت آبگرم بعدازترموستات رامحکم بگیرید باید ازحالت خنکی سریعا داغ شودوسپس بلافاصله دوطرف رادیاتوررابادست لمس کنیدباید تمام رادیاتورظرف کمتراز3دقیقه وهردوطرف کاملا داغ شوند،اگر گرمابتدریج وآرام انجام میشود اشکال از ضعیف شدن واترپمپ ویانیمه بازبودن ترموستات هست که باتوجه به تعویض ترموستات، واترپمپ بیشتر میتواندباشد.شستن رادیاتوربخاری برای مدل ماشین شمابهترازبازکردن داشبوردجواب میدهدومیتوانیدتجربه کاربران رادرصفحات قبل بخوانید.
    اگردرمناطق دارای شرجی وگرمازندگی میکنیدمستقیما رادیاتوربخاری راتعویض کنید.


    سلام
    بخاری ماشین ما دور کند کار نمیکنه و فقط دور تند (4) کار میکنه
    دوستان لطفا راهنمایی کنید عیب این ماشین چیه
    با تشکر


    عیب ازمدولاتورفن بخاری هست که حدود15تا20هزارتومان قیمت دارد ازیک برقکاربخواهیدکه این تعویض راانجام دهد.موفق باشید.


    ممنون ذوست عزیز
    فن در حالتی که داره کار میکنه صدا میده انگار که با جایی اصطکاک داره
    آیا چنین چیزی امکان داره؟ یا قطعه ای در داخلش خراب شده؟


    اگرقطعه ای هم داخل فن شده باشدباتعویض مدولاتورمتوجه خواهندشد.بله امکان ورود اجسام خارجی کوچک وجودداردبخصوص اگرفیلترکابین رادیربه دیرتعویض نمایید.


    سلام دوستان.ماشین من ef7 مدل ۹۱ هستش.بخاری در حرکت گرمای خوبی داره.ولی وقتی ماشین ثابته و در جا کار میکنه گرما نداره یعنی خیلی کمتره با اینکه امپر بالاس.علتش چی میتونه باشه.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk



  11. #190
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    یا رادیات بخاری وشلنگهایش رسوب گرفتندویا فشار واترپمپ کاهش پیداکرده است.ابتدا رادیات بخاری راشستشودهید.نیازی به بازکردن داشبورد نیست وازداخل محفظه موتوراین کارراانجام دهید.


    دوستان يك سوال
    دريچه هاي بخاري براي شيشه جلو قسمت انتهايي طرف راننده اصلا باد نميده ايا همه اينها اينجوري هستن يا فقط مال من اينجوريه ؟؟؟


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    آره . مال ماشین من هم همینطوریه .
    در واقع وقتی هوا خیلی سرده و توی ماشین رطوبت هست و شیشه ی جلو بخار گرفته هرچقدر بخاری سمت شیشه میزنی میبینی در قسمتهایی از شیشه بخار را جمع نمیکند .


    با درود--- اگرتمام دریچه های روبرو را ببندیدوفقط شیشه روی درجه3ویا4باشدحتی وقتی موتورهنوز سردهست،بخوبی بخارراازبین میبرد.فقط اگر5نفرسرنشین باشیدنیازهست یکی ازشیشه هارامختصری پایین بدهید.


    دكمه گردش هواى داخل را قطع كنيد و بذاريد هوا از بيرون به داخل كابين بياد.


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    من تقریبا مطمئن شدم صدای شرشر آب توی اوائل کار ماشین به خاطر رادیات بخاری هست به یه باتری ساز هم نشون دادم گفت حدود 100 اجرت و 60 هم قطعات هست. اگر اب کم نمی کنه و با صداش کنار میایی مشکل نیست. می گفت بعضی از شیارها و منافذ گرفته شدن و آب یهو از بالا میریزه پایین خیلی متوجه نشدم.
    حالا می خوام بینم بعد از زمستو هم این صدا خواهد بود. وقتی دریچه بخاری بسته میشه دقیقا چه اتفاقی می افته؟ یعنی وردی به شکل مکانیکی بسته میشه و آب از سمت موتور داخل رادیات نمیاد؟ از طرف خروجی چی؟ اون آبی که توی رادیات هست به زیر ترموستات وصله؟
    خدا رو شکر مشکل کم کردن آب ندارم. آب یه کم بالاتر از خط باشه حتما باید خالی کنم؟ یا یه کم مورد نداره
    ببخشید سوالات زیاد شد


    درودبرشما-سیستم بخاری سمندمانندپیکان که شیربخاری داردعمل نمیکندودکمه قرمز بخاری سمندفقط جهت باد را ازروی اواپراتورکولر به سمت رادیاتوربخاری میدهد،علت گرم بودن زیرپادرتابستان علی رغم گذاشتن کلید روی قسمت آبی رنگ همین هست.گردش آب بخاری مستقل از ترموستات هست وبدون بازبودن ویابسته بودن ترموستات همیشه آب درحال گردش هست،دلیل خنک شدن مختصربخاری درهنگام بازشدن ترموستات ، خنکترشدن آب موتورهست که منبع بخاری بحساب می آید.مقدارخیلی کم آب بالاباشدمشکلی نداردبخصوص درزمستان که عقربه همیشه ازنصف کمترهست وآب انبساط حجمی کمتری دارد.موفق باشید.


    متشکرم بسیار لطف کردید. پس با این حساب آب در رادیات بخاری همیشه در گردش است پس اینکه میگن اگر ماشین داغ کرد بخاری بگیرید تاثیر میذاره به خاطر چیه؟


    سيستم بخارى مثل رادياتور جلوى ماشين هست ، وقتى فن بخارى رو زياد كنيد مثل اين ميمونه كه فن رادياتور جلوى ماشين روشن شده ولى در ابعاد خيلى كوچكتر .


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    سلام
    من تازه تحویل گرفتم ماشین رو . وقتی بخاری رو روی حالت باد زدن به پاها میزاریم ، از کجا باید باد بزنه ؟ من که هرجا رو امتحان کردم بادی نمیاد ازش . آیا ربطی به روشن بودن دکمه گردش داخلی هوا داره ؟



نخست ... 16171819202122 ... آخرین
بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - سیگنال فارکس تلگرام - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
اخبار روز - سینما برتر - تیترفا - روز 100 - هفت ستاره - سازندگی و توسعه - بیمانا نیوز

ورود

ورود